c

Etichete

religie (1)

joi, 21 octombrie 2010

Al Khushoo' II

În Numele Lui Allah , Cel Milostiv, Îndurător,

Al KHUSHOO'- SMERENIE ȘI SUPUNERE ÎN RUGĂCIUNE

-continuare-


A imita Al Khushoo doar pentru etalare este condamnabil. Printre semnele ce demonstrează sinceritatea Al Khushoo-ului sunt:

Ascunderea Al Khushoo-ului


Hudhayfa, Allah să fie mulțumit de el, obișnuia să spună: ” Păziți-vă de Khushoo-ul ipocriziei. A fost întrebat: ”Ce este Khushoo-ul ipocriziei?” A spus: ” Când corpul arată Al Khushoo, dar nu există nici un grăunte de Khushoo în inimă.”

Fudayl ibn Ayad, Allah să fie mulțumit de el, a spus:” Este antipatic un om ce arată mai mult khushoo decât este în inima sa.”
Unul dintre ei (companioni) a văzut un om etalând Al Khushoo-ul cu umerii și corpul său și a spus: ” O, tu, Cutare, fiu al lui Cutare, Al Khushoo-ul este aici- și a arătat spre pieptul său ( în dreptul inimii), nu aici, și a arătat spre umerii săi.
(Al Madarij 1/521)

Ibn Al Qayyim (Allah să fie mulțumit de el) a spus, explicând diferența dintre Khushoo-ul adevăratei credințe și Khushoo-ul ipocriziei:




Khushoo-ul adevăratei credințe este când inima este conștientă și umilă în fața Măreției și Gloriei Lui Allah, și este plină de respect, admirație, teamă, rușine , iubire, și recunoștință față de binecuvântările Lui Allah, și vinovăție față de propriile păcate. Deci, fără îndoială, Khushoo-ul inimii este urmat de Khushoo-ul corpului. Cât despre Khushoo-ul ipocriziei, este imitat pentru a fi etalat, dar nu există Al Khushoo în inimă (mișcări robotice, goale). Unul dintre Sahaba (Companionii Profetului, pacea și binecuvântarea fie asupra lui, și Allah fie mulțumit de ei) obișnuia să spună: ” Caut adăpost la Allah de Khushoo-ul ipocriziei. Când a fost întrebat: ” Ce este Khushoo-ul ipocriziei?”, a spus:”Când corpul pare să aibă Khushoo, dar nu există Khushoo în inimă. ” Omul care simte cu adevărat Khushoo-ul dinaintea Lui Allah, este cel care nu mai simte nicicum scânteia dorințelor trupești (foame, sete...). Inima sa este pură și este plină cu lumina Măreției Lui Allah. Propriile sale dorințe egoiste s-au stins datorită temerii și admirației care se revarsă din inima sa, și astfel simțurile sale fizice s-au domolit, inima sa a devenit nobilă și simte siguranță cu gândul la Allah, precum și pace care coboară asupra sa de la Domnul său. El, prin urmare, devine smerit (umil)-mukhbit- dinaintea Lui Allah, și cel care este smerit este cel care este sigur de credința sa (este convins de existența Lui Allah, care îl privește). Pământul umil este un pământ situat jos în care apa rămâne [după ploaie]. Așa și inima umilă este supusă și mulțumitoare precum acea bucată de pământ jos peste care apa curge și în care apa rămâne [hrănindu-l]. Semnul umilintei se regaseste în acel om [umil], care se pleaca în fața Domnului său cu adânc respect și umilință și niciodată nu își ridică privirea până când nu Il întâlnește. Inima arogantului, pe de altă parte, este o inimă mulțumită cu propria-i aroganță și care se preamărește singură întocmai acelei întinderi de pământ ridicată pe un dâmb peste care apa trece și nu rămâne niciodată. Acesta este Khushoo-ul adevăratei credințe. ”


Cât despre exagerare în khushoo-ul ipocriziei, este acea atitudine a unei persoane care încearcă să facă din al khushoo o piesă de teatru, un rol, dar în sinea sa este încă plin de dorințe. Astfel, din afară el pare să aibă khushoo, dar șarpele văii și leul pădurii în lăuntrul lui, urmărindu-și prada.

Al Khushoo în rugăciune este atins când o persoană își golește inima pentru actul de adorare și se concentrează la acesta ignorând total orice altceva și preferând rugăciunea oricărei alte acțiuni. Doar atunci el va găsi comfort și bucurie în ea (în rugăciune) după cum profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra lui, a spus: ”....și bucuria mea a fost (a constat în) As Salah.”

Allah Subhana wa Ta Ala a menționat : Al Khashi'een wal khashi'at (bărbați și femei care sunt smeriți dinaintea Lui Allah) și descriind această calitate al khushoo dintre calitățile celor aleși. El ne spune că a pregătit pentru ei iertare și o mare răsplată. (exp. Paradisul) (33:35)

Unul dintre beneficiile al khushoo este că face rugăciunea mai ușoară pentru o persoană. Allah Subhana wa Ta Ala ne spune: ” Căutați liman în răbdare și în Rugăciune! [Într-adevăr] ea este anevoioasă , însă nu și pentru al khashi'een (bărbați și femei care sunt smeriți dinaintea Lui Allah)”. (2:45)

Ceea ce înseamnă că povara rugăciunii este oarecum grea, mai puțin pentru cei care au khushoo. Al Khushoo este foarte important, dar este ceva care se pierde ușor și este rar întâlnit, în special în timpurile noastre, timpuri care sunt cele de pe urmă.

Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, a spus: ” Primul lucru care va fi luat de la această națiune (Ummah) va fi Al Khushoo, până când nu vei mai vedea pe nimeni care să aibă khushoo.”

Unul dintre salafi (smeriți predecesori) a spus: ” As Salah este asemenea unei sclave dăruită unui Rege (Allah). Ce crezi despre a dărui o sclavă paralizată, cu un singur ochi sau oarbă, sau fără o mână sau un picior, sau care este bolnavă sau urâtă? Atunci cum este rugăciunea pe care robul o împlinește? Și dacă Regelui i se dăruiește o sclavă moartă și fără suflet în ea? Atunci cum este cu rugăciunea pe care robul o împlinește prin ea încercând să fie aproape de mulțumirea Domnului său? Pentru că Allah este Bun și acceptă doar ce este bun, și rugăciunea fără suflet nu este considerată o faptă bună. Nu este nimic bun în a elibera un sclav fără suflet.” (Al madarij, 1/526).

-va urma, inshaAllah-