c

Etichete

religie (1)

marți, 26 octombrie 2010

Al Khushoo' III

În Numele Lui Allah Cel Milostiv, Îndurător,

Al Khushoo'- Smerenie și supunere în Rugăciune

-continuare-

Conform celei mai corecte teorii, al khushoo' este obligatoriu. Sheikhul al-Islam Ibn Taymiyyah (Allah să aibă milă de el), a spus: ” Allah, Slăvit fie El, a spus: ”Căutați liman în răbdare și în Rugăciune [As Salah], și cu adevărat ea este extrem de anevoioasă și grea, mai puțin pentru Al-Khashi'een.” (2:45)

Acest verset implică condamnare pentru cei ce nu sunt dintre khashi'een (cei smeriți și supuși în rugăciune). Condamnarea este aplicată când ceva obligatoriu nu este îndeplinit, sau când ceva interzis este înfăptuit. Dacă cei care nu au khushoo' sunt condamnati , aceasta indică că al khushoo' este obligatoriu (wajib). Dovada că Al Khushoo este obligatoriu este, de asemenea , indicat în versetele: ”Fără îndoială că izbândesc și sunt fericiți dreptcredincioșii / Care sunt smeriti în Rugăciunea lor.”(23 :1-2)
”Și cei care veghează la Rugăciunea lor/Aceia sunt moștenitorii/ Cei care vor moșteni Firdawusul , și ei în el vor sălășlui.”(23:9-11)

Allah, Slăvit și Lăudat fie El, ne spune că aceștia sunt cei care vor fi răsplătiți cu Firdawusul (un nivel superior în Paradis), ceea ce înseamnă că nimeni altcineva în afara de ei nu va mai avea parte de această răsplată...Al Khushoo' este obligatoriu în Rugăciune și include calmitate și supunere (originalul spune khushoo; probabil că se referă la khudoo, care înseamnă supunere, smerenie). Cine se prosternează în sujood precum un corb ce lovește cu ciocul, acela nu are khushoo, iar cine nu își ridică capul drept din rukoo și se oprește pentru un timp înainte de a se prosterna, nu este calm, pentru că, calmitatea implică împlinirea lucrurilor într-un ritm regulat, deci persoana care nu efectuează lucrurile în ritm regulat, nu este calm. Și cine nu este calm, nu are khushoo în rukoo (plecăciune la 90 de grade) sau sujood (prosternare), iar cine nu are khushoo' este un păcătos...
Un alt lucru care ne indică, că al khushoo' este obligatoriu, este dovada că profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, i-a atenționat pe cei care nu au khushoo', ca și pe cei care își ridică privirea spre cer (în Rugăciune)-pentru că această mișcare-ridicarea privirii-este împotriva principiilor al khushoo'. (Majmoo Al Fatawa, 22/553-558)


Cu privire la virtuțiile al khushoo și ca o atenționare pentru cei care neglijează (al khushoo), profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, a spus: ” Allah a lăsat cinci rugăciuni obligatorii. Cine împlinește corect wudu (abluțiunea), se roagă la timp, efectuează corect rukoo (plecăciunea) și are un khushoo impecabil, i s-a promis de către Allah că va fi iertat, dar cel ce nu îmdeplinește toate acestea, nu are parte de această promisiune, dacă Allah va dori, îl va ierta, și tot dacă El va dori, îl va pedepsi.” (Abu Dawood, hadith nr. 425; Saheeh al-Jami, hadith nr. 3242)

Profetul , pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, de asemenea , a spus, referitor la virtuțiile al khushoo:
”Cine împlinește abluțiunea corect, apoi se roagă două raka (unitați de rugăciune) concentrându-se complet asupra lor (conform unei alte relatări: și nu se va gândi la nimic altceva) vor fi iertate toate păcatele trecutului său (conform unei alte relatări: i s-a garantat Paradisul).” (Bukhari, ediția al-Bagha, hadith nr. 158; an-Nasa'i, 1/95; Saheeh al-Jami ', hadith nr. 6166)

Dacă privim la lucrurile care ne ajută să ne îmbunătățim al khushoo în Rugăciune, vom afla că ele se împart în două categorii:
-lucruri care ne ajută să obținem al khushoo și să îl întărim;
-lucruri care ne abat de la al khushoo și care trebuiesc evitate.

Sheikh al-Islam Ibn Taymiyyah ne explică despre lucrurile care ne ajută să obținem al khushoo:” Două lucruri ne ajută (să dezvoltăm al khushoo): o voință (ambiție) puternică de a îndeplini ceea ce este obligatoriu și slăbiciunea distragerilor.”

Puternica ambiție de a îndeplini ceea ce este obligatoriu

Sheikh Ibn Taymyyah a spus: ”(Aceasta înseamnă) o persoană care se străduiește din greu să rămână concentrată asupra a ceea ce face și ce rostește, chibzuind asupra sensurilor recitării din Quran, dhikr (pomenirea Lui Allah), și du'a's (invocări, rugi), păstrând în minte ideea că el îi vorbește Lui Allah ca și cum l-ar vedea, când stă în picioare în Rugăciune, el îi vorbește Domnului său.


Ihsan, în limbajul hadithului, înseamnă : ” Că tu îl venerezi pe Allah ca și cum L-ai vedea , și dacă tu nu îl poți vedea, El te vede.”


Cu cât robul robul gustă dulceața Rugăciunii, cu atât va fi mai atras în împlinirea ei, și aceasta are de a face cu tăria Eeman-ului (credinței). Un Eeman puternic poate avea mai multe sensuri. Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, obișnuia să spună: ” În această lume , femeile și parfumul au fost să-mi fie dragi mie, iar bucuria mea este în Rugăciune.” Conform unui alt hadith, el spune, ” Să ne găsim comfortul în Rugăciune, o, Bilal”- el nu spune- hai să o facem și să scăpăm de ea.



-va urma,inshaAllah-