c

Etichete

religie (1)

miercuri, 2 iunie 2010

RECUNOAȘTEREA LUI ALLAAH

V.RECUNOAȘTEREA LUI ALLAH


Întrebarea care se ridică aici este cum ne putem aștepta ca toți oamenii să creadă în Allah, date fiind diversele lor medii de proveniență, societăți și culturi?Pentru ca oamenii să fie responsabili în actele de adorare față de Allah ei trebuie să aibă acces la cunoașterea Lui Allah. Revelația finală ne învață că toți oamenii au identificarea Lui Allah imprimată în sufletele lor, este o parte din firea lor cu care au fost creați (fitra).

”Și când Domnul tău a scos urmași din fiii lui Adam, din coastele lor și le-a cerut să mărturisească ei înșiși, [zicându-le]: ”Nu sunt Eu Domnul vostru?”, au răspuns ei: ”Ba da, facem mărturie!”, pentru ca voi să nu spuneți în Ziua Învierii: Noi nu am fost fără grijă de aceasta!”/ Sau să nu spuneți ”Părinții noștri au fost politeiști mai înainte, iar noi suntem urmași după ei. Vrei Tu să ne pierzi pentru ceea ce au făcut mincinoșii?”(7:172,173)

Apoi Allah explică de ce El i-a pus pe oameni să mărturisească că El este Creatorul , Unicul Dumnezeu adevărat , demn de venerat. El ne transmite : ”Aceasta este în cazul în care vei spune la Ziua Judecății”, într-adevăr, noi nu știam toate acestea...să nu se spună că: Nu știam că Tu Allah ești Dumnezeul nostru, nimeni nu ne-a spus că trebuie să te venerăm pe Tine Singur.”

Allah a explicat aceasta în cazul în care vei spune : ”Cu siguranță strămoșii noștri sunt cei care i-au făcut parteneri Lui Allah, iar noi suntem urmașii lor, ne vei distruge pe noi pentru ceea ce ei au mințit?”
Într-adevăr , fiecare copil se naște cu credința în Allah, iar înclinațiile se numesc Fitrah în limba arabă.

Dacă un copil este lăsat singur, el îl va venera pe Allah în felul lui, dar toți copiii sunt afectați de ceea ce văd, de ceea ce îi înconjoară.
Profetul Muhammad, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, relatează că Allah Preaînaltul a spus: ”I-am creat pe servitorii Mei în religia cea dreaptă, dar diavolii îi fac pe ei să meargă greșit.”

Profetul Muhammad, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa , de asemenea a spus: ”Fiecare copil este născut cu fitrah, apoi părinții lor îi fac evrei, creștini, zoroastrieni-la fel cum un animal dă naștere unei progenituri normale. Ați văzut vreunul să se fi născut mutilat?” (Bukhaari și Muslim)

Dacă oamenii sunt cinstiți cu ei înșiși, vor respinge dumnezeii cei falși și îl vor căuta pe Allah și calea care a fost făcută ușoară pentru ei, dar dacă ei vor continua să-l respingă pe Allah, și continuă să venereze Creația Lui Allah, va fi mult mai dificil pentru ei să găsească scăpare.
Profeții au fost trimiși cum am menționat mai devreme, fiecărei națiuni și trib, să sprijine natura umană care crede într-un Singur Dumnezeu. Oamenii sunt născuți cu această înclinație, să-l adore pe El și să întărească adevărul divin în ziua când păcatele se vor descoperi decătre Allah. Deși în cele mai multe dintre cazuri învățăturile profeților au fost deformate, pe alocuri rămânând câteva puncte adevărate și greșite. De exemplu cele zece porunci din Torah, confirmate de Evanghelie și existența unei pedepse împotriva crimei, adulterului și furtului. Prin urmare fiecare suflet va fi socotit pentru credința sa în Allah, pentru acceptarea sau nu a Islamului, pentru supunerea față de voința Lui Allah.

Ne rugăm Lui Allah Preaînaltul să ne țină pe calea cea dreaptă, să ne călăuzească. El este cu siguranță Cel Iertător. Toată lauda și slava se cuvine Lui, Stăpânul Lumilor, și pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra profetului Muhammad, asupra familiei lui, a companionilor și a celor care i-au urmat.

UNIVERSALITATEA ISLAMULUI

IV.UNIVERSALITATEA ISLAMULUI

Cum consecința falsei religii este atât de gravă, adevărata religie a Lui Allah trebuie să fie înțeleasă la nivel universal și accesibilă, nu delimitată pentru cineva anume, loc sau timp. Nu trebuie să existe condiții pentru ca un credincios să obțină Paradisul, cum este, de exemplu, la creștini, care cred într-un salvator, într-un mântuitor, etc. Pe când principiul de bază al Islamului este în definiția lui-Singurul salvator este Dumnezeu-unde găsim rădăcinile universalității islamului. Oricine crede că Allah este unul și este diferit de creațiile Sale, și se supune Lui Allah, el devine musulman în trup, suflet și este eligibil pentru Paradis. Oricine, oricând, din cea mai îndepărtată regiune a lumii poate deveni musulman, un discipol al religiei Lui Dumnezeu, Islam, numai respingând venerarea creațiilor Lui Allah și întorcându-se la Allah Unicul. Este de reținut faptul că identificarea în supunerea la Allah îl solicită pe acela care alege dintre bine și rău, iar această alegere implică responsabilități. Omul va fi responsabil de alegerea sa și în același timp el trebuie să încerce până la capătul puterilor să facă bine și să evite răul. Cel mai bun lucru este să-L adorăm pe Allah singur, iar cel mai rău lucru este să adorăm creațiile Lui Allah în locul Său.
De fapt acest lucru este exprimat în Sfântul Coran:

”Cei care au crezut în [Islam], precum și aceia dintre cei care s-au iudaizat, dintre creștinii și sabeeni care au crezut în Allah și în Ziua de Apoi și au făcut bine, vor avea răsplata lor de la Domnul lor. Ei nu au a se teme și nici nu se vor mâhni.” (2:62)

”Iar cei care-i iau drept aliați pe Allah, pe Trimisul Lui și pe cei care cred [vor izbândi, căci aceasta este] tabăra Lui Allah care va fi biruitoare!„ (5:56)

MESAJUL FALSEI RELIGII

III.MESAJUL FALSEI RELIGII

Există atât de multe secte, culte, religii, filozofii și mișcări în întreaga lume, și toate pretind că reprezintă calea cea dreaptă sau singura cale spre Allah. Cum se poate determina care dintre ele este cea corectă sau dacă toate sunt bune? Metoda prin care s-ar putea găsi răspunsul este cea prin care se înlătură diferențele superficiale dintre învățăturile diverșilor pretendenți la adevărul suprem și identificarea obiectului central al venerării, la care aceștia fac apel în mod direct sau indirect. Ei susțin fie că toți oamenii sunt zei, fie că anumiți oameni au fost Allah sau că natura este de fapt Allah, ori că Allah reprezintă o plăsmuire a imaginației umane.

Deci, se poate afirma că mesajul de bază al falsei religii este cel că Allah poate fi venerat sub forma creației Sale. Falsele religii îl îmbie pe om să venereze creația, numind-o pe aceasta sau pe unele aspecte din ea Dumnezeu. De exemplu, Profetul Isus, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, le-a spus celor care l-au urmat să îl venereze pe Allah, însă cei care pretind a fi adepții săi le cer în ziua de astăzi oamenilor să îl venereze pe Isus, susținând cî acesta a fost Allah! Buddha a fost un reformator care a introdus un număr mare de principii umaniste religiei din India. El nu a afirmat că este Dumnezeu, nici nu a sugerat adepților săi faptul că el însuși ar reprezenta un obiect de venerare. Totuși, în ziua de azi, majoritatea budiștilor din afara Indiei l-au adoptat ca fiind Dumnezeu și se închină idolilor făuriți de ei potrivit percepției proprii referitoare la modalitatea în care acesta ar arăta.
Folosind principiul identificării obiectului de venerare, religia falsă devine evidentă, iar natura inventată a originilor sale devine clară. După cum Allah a spus în Coran,ceea ce venerați voi în afară de El reprezintă doar nume pe care voi și strămoșii voștrii le-ați inventat, pentru care Allah nu a trimis nici o bază. Poruncile le poate da doar Allah :
”Nu adorați afară de El decât niște nume pe care le-ați născocit voi și părinții voștrii și cărora Allah nu le-a pogorât nici o dovadă! Judecata nu este decât la Allah! El v-a poruncit să nu-L adorați decât pe El! Aceasta este religia cea dreaptă, însă cei mai mulți dintre oameni nu știu.” (12:40)

Se mai poate susține faptul că toate religiile promovează învățături pozitive, așa că , de ce ar conta pe care dintre acestea le urmezi. Răspunsul este că toate religiile false promovează cel mai mare rău, venerarea creației. Venerarea creației este cel mai mare păcat care l-ar putea comite omul, pentru că acesta contrazice însuși scopul creației sale. Omul a fost creat doar pentru a-L venera pe Allah, după cum Allah a spus în mod clar în Coran:
”Eu nu i-am creat pe djinni și oameni decât pentru ca ei să mă adore.” (51:56)

Prin urmare, venerarea creației, care reprezintă esența idolatriei, este singurul păcat de neiertat. Cel care moare în această stare de idolatrie și-a pecetluit soarta pentru viața viitoare. Aceasta nu este doar o părere, ci este un fapt revelat de Allah în cadrul ultimei sale revelații către umanitate:
”Allah nu iartă să I se facă vreun părtaș. Afară de aceasta, El iartă cui voiește. Iar acela care pune în rând cu Allah un părtaș, născocește un mare păcat! (4:48)

MESAJUL ISLAMULUI





II. Mesajul Islamului





Supunerea totală a voinței față de Allah reprezintă esența venerării, iar principalul mesaj transmis de religia divină a Lui Allah este cel de a-L venera numai pe Allah și de a evita divinizarea oricui altcuiva, vreunui loc sau a altuia în afară de Allah. Pentru că tot ceea ce ne înconjoară este creat de Allah, Creatorul tuturor lucrurilor. Se poate afirma că, în esență, Islamul îi cere omului să se îndepărteze de la venerarea creațiilor și îl invită să nu divinizeze pe nimeni altcineva în afară de Creator. El este singurul vrednic de venerarea omului, pentru că doar prin voința Sa răspunde la rugăciuni. Dacă un om se roagă la un copac și se răspunde la rugăciunile sale, nu copacul este cel care răspunde, ci Allah, pentru că permite să se îndeplinească obiectul rugăciunii omului respectiv. S-ar putea afirma : " Este evident", însă în ceea ce îi privește pe cei care venerează copaci s-ar putea să nu fie clar acest aspect. În mod asemănător, cei care se roagă la Isus, Buddha, sau Krishna, la sfântul Christopher sau la sfântul Jude ori chiar la Muhammad, la rugăciunile către aceștia nu răspund ei, ci Allah.

Isus nu a spus celor care l-au urmat să îl venereze pe el, ci să îl slăvească pe Allah. După cum ni se spune și în Coran :



"Și când va zice Allah : ”O, Isus, fiu al Mariei! Le-ai spus tu oamenilor : ”Luați-mă pe mine și pe mama mea drept dumnezei în locul Lui Allah?”, el îi va răspunde : ” Mărire Ție! Eu nu aș fi putut să spun ceea ce nu aveam dreptul să spun! Dacă aș fi spus, ai ști, căci Tu doară știi ce este în sufletul meu, pe când eu nu știu ce este în sufletul Tău! Doară Tu ești Marele Știutor al celor neștiute!” (Traducerea sensurilor Coranului, 5:116)



Nici pe sine nu s-a venerat , ci l-a venerat pe Allah. Acest principiu de bază este prezentat la loc de cinste, în capitolul care deschide Coranul, cunoscut drept Sura Al-Faatihah, versetul 5:

”Numai pe Tine Te adorăm, numai la Tine cerem ajutor.”


Într-o altă sură din ultima Carte revelată, Coranul, Allah a mai spus:

”Și Domnul vostru zice: ”Chemați-mă și Eu vă voi răspunde! Aceia care din prea multă trufie refuză să Mă adore vor intra în Gheenă umiliți.”(Traducerea sensurilor Coranului, 40:60)


Trebuie scos în evidență faptul că mesajul de bază al Islamului este că Allah și creația Sa reprezintă în mod clar entități diferite. Allah nu se regăsește în creația Sa și nu face parte din aceasta și de asemenea Allah nu este creația Sa sau o parte din aceasta. Acest lucru ar putea părea neclar, însă acțiunea omului de a venera creația în loc să îl slăvească pe Creator, este bazată, în mare parte, pe înțelegerea eronată a acestui concept. Este vorba despre opinia potrivit căreia esența divinității se regăsește pretutindeni în creația Sa, sau că entitatea divină este sau a fost prezentă în anumite aspecte ale creației Sale, ceea ce a oferit justificare pentru venerarea creației, deși acest lucru ar putea fi numit și slăvirea Lui Allah prin intermediul creației Sale. Totuși, mesajul Islamului, în forma în care a fost adus umanității de către Profeții Lui Allah, este cel de a-L venera doar pe Allah și de a evita venerarea creației Sale, fie în mod direct sau indirect. În Quran, Allah spune clar: ” Noi am trimis la fiecare comunitate un trimis [ca să le zică]: Adorați-L pe Allah și țineți-vă departe de Taghut! (Coran, Traducerea sensurilor, 16:36)

Taghut*: tot ceea ce este adorat în afară de Allah

Atunci când cel care venerează idoli este întrebat de ce se închină unor idoli creați de om, răspunsul invariabil este că nu venerează de fapt acea statuie de piatră sau imagine, ci pe Allah, care este prezent în ea. Ei susțin că idolul din piatră nu reprezintă decât un punct focalizat al esenței Lui Allah, și nu pe Allah Însuși! Cei care au acceptat conceptul potrivit căruia prezența Lui Allah se regăsește în creația Sa, în orice formă, vor fi obligați să accepte acest argument al idolatriei. În timp ce o persoană care înțelege mesajul de bază al Islamului și implicațiile acestuia nu ar cădea niciodată în idolatrie, indiferent cum ar fi explicată aceasta. De-a lungul timpului, cei care au pretins existența divinității în ei înșiși și-au bazat pretențiile pe credința greșită că Allah se regăsește în ființa umană. A fost necesar doar să afirme că deși Allah se regăsește în toți oamenii, potrivit concepției lor eronate, El se regăsește într-o măsură mai mare în ei decât în semenii lor. Deci ei pretind că ar trebui să ne supunem voinței lor și să îi venerăm, pentru că ei sunt fie însuși D-zeu personificat, fie D-zeu concentrat într-o persoană.

În mod asemănător, cei care au susținut sanctificarea altor oameni după ce aceștia din urmă au trecut în neființă, au găsit un teren fertil printre cei care acceptă falsa credință potrivit căreia Dumnezeu este în prezent în ființa umană. O persoană care a reușit să își însușească mesajul primordial al Islamului și implicațiile acestuia nu ar fi niciodată de acord să venereze o altă ființă umană, indiferent de circumstanțe. Esența religiei Lui Allah este un apel clar la venerarea Creatorului și la respingerea slăvirii creației, în orice formă s-ar reprezenta aceasta. Aceasta este semnificația motto-ului Islamului: ”Laa Ilaaha Illallaah” (Nu există altă divinitate în afară de Allah).

Repetarea acestuia atrage în mod automat după sine includerea celui care îl pronunță în Islam, iar credința sinceră în acest motto garantează Paradisul . Astfel, cel din urmă Profet al Islamului a spus: ” Oricine rostește, Nu există altă divinitate în afară de Allah , și moare crezând în acest crez, va intra în Paradis.” ( Bukhaari și Muslim)

Constă în supunerea față de Allah ca fiind singura divinitate, supunerea față de El prin respectarea poruncilor Sale, precum și renegarea politeismului și politeiștilor.

Taghut*: tot ceea ce este adorat în afară de Allah.



ADEVĂRATA RELIGIE

I. ADEVĂRATA RELIGIE



Abu Ameenah



Bilal Philips



Islamul

Primul lucru care ar trebui știut și înțeles în mod clar despre Islam este semnificația denumirii acestei religii. Islamul nu este denumit după o persoană, cum este în cazul creștinismului, care și-a primit denumirea după Isus Christos, sau în cazul budismului, după Gotama Buddha, confucianismului, după Confucius, sau în situația marxismului, după Karl Marx. Nu și-a primit numele nici potrivit denumiriivreunui trib, cum a fost în cazul iudaismului care a fost numit după tribul Judah, sau al hinduismului, numit după Hindus. Islamul este adevărata religie a Lui Allah și ca atare numele său reprezintă principiul de bază al religiei divine; supunerea totală a voinței față de singura divinitate demnă de venerare. Deci nu avem de a face cu o nouă religie adusă de Profetul Muhammad, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra lui, în Arabia secolului al VII-lea, ci pur și simplu cu singura religie adevărată provenind de la Allah și exprimată în forma sa finală.





Islamul este religia care i-a fost dată lui Adam,pacea asupra lui, primul om , și totodată primul Profet al Lui Allah. De asemenea, islamul este religia tuturor Profeților trimiși de Allah umanității. Numele religiei cerești Islam nu a fost decis la ani de zile după apariția acesteia, de către alte generații de oameni. A fost ales de Allah Însuși și acest lucru a fost menționat în mod clar în ultima revelație coborâtă umanității. În cartea finală a revelației divine, Coranul, Allah spune :

"În ziua aceasta am desăvârșit religia voastră și am împlinit harul Meu asupra voastră și am încuviințat Islamul ca religie pentru voi!" (Traducerea sensurilor Coranului , 5:3)








"Acela care dorește o altă religie decât Islamul, nu-i va fi acceptată, și el se va afla în Lumea de Apoi printre cei pierduți." (Traducerea sensurilor Coranului, 3:85)









"Avraam nu a fost nici iudeu, nici creștin. El a fost credincios adevărat și întru totul supus Lui Allah (musulman), și nu a fost dintre cei care-I fac semeni."(Traducerea sensurilor Coranului, 3:67)









Nicăieri în Biblie nu veți găsi că Allah spune poporului profetului Moise( pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra lui), sau descendenților săi că religia lor este iudaismul sau creștinilor că religia lor este creștinismul. De fapt, Christos nu a fost numele său, și nici Isus. Numele Christos provine din cuvântul grecesc "Christos" care înseamnă " cel uns". Adică Christos este o traducere în limba greacă a denumirii evreiești "Messiah". Pe de altă parte, numele Isus reprezintă o formă latinizată a numelui evreiesc Esau. Pentru a păstra tonul, voi continua să fac referire la profetul Esau, pacea și binecuvântare Lui Allah fie asupra lui, cu numele de Isus. În ceea ce privește religia sa, era reprezentată de ceea ce a cerut adepților săi să facă. Ca și profeții de dinaintea sa, le-a cerut oamenilor să se supună voinței Lui Allah (aspect ce face parte din Islam) și i-a avertizat să stea departe de zeitățile false plăsmuite de imaginația umană. Potrivit Noului Testament, el i-a învățat pe cei care l-au urmat să se roage astfel: "Facă-se voia Ta, precum în cer , așa și pe pământ

."