c

Etichete

religie (1)

miercuri, 12 mai 2010

LAUDĂ ȘI RECOMANDARE


LAUDĂ ȘI RECOMANDARE

Unele tipuri de recomandări sau laude nu sunt permise în Islam, cum ar fi să atribuim cuiva calități pe care numai Allah le poate cunoaște. De exemplu, dacă spui: ”Acest om este cu adevărat pios: el este un credincios adevărat (mu'min)”, i-ai atribuit o calitate despre care numai Allah Unicul știe cât este de adevărată. Nu poți fi niciodată sigur despre pioșenia unei persoane.

Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, i-a sfătuit pe companionii săi ca atunci când recomandă pe cineva, când laudă o persoană , să folosească întotdeauna cuvântul ”cred”( bănuiesc). De exemplu : ” Cred că Ali este pios.”
Dacă intenționezi să aduci laude unei persoane, laudă-l cu lucruri pe care le știi despre el, cum ar fi ” Ali se roagă regulat la moschee.” Acest tip de laudă este acceptat pentru că tu îl vezi pe Ali rugându-se zilnic la moschee. Dar nu este acceptat să spui
”Rugăciunile acestei persoane sunt acceptate la Allah.”

Dacă ești dintre cei lăudați, ai grijă să nu devii arogant sau plin de tine (prea mulțumit de tine) , încetând să mai faci eforturi pentru mulțumirea Lui Allah. Există o rugă pe care Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, i-a recomandat-o lui Abu Bakr, Allah să fie mulțumit de el, să o spună atunci când era lăudat :
O, Allah, iartă-mă pentru păcatele pe care ei nu le știu, nu mă condamna pentru cele ce ei le spun, și fă-mă mai bun decât ei mă cred. ”


Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, i-a lăudat pe mulți dintre companionii săi, Allah să fie mulțumit de ei. El a spus ,”Dacă ar fi să fie alt profet după mine, ar fi să fie 'Umar ibn Al 'Khattab."

El a mai spus,
”Dacă ar fi cineva să cântărească între credința lui Abu Bakr, Allah să fie mulțumit de el, și credința restului lumii, credința lui Abu Bakr ar cântări mai mult.”

De asemenea a spus ,
”Eu sunt un oraș al cunoașterii, iar Ali ibn Abi Talib, Allah să fie mulțumit de el, este poarta.”
Când Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, își lăuda companionii, o făcea sincer, din inimă, și în cunoștință de cauză. Cât despre companioni, Allah să fie mulțumit de ei, aceștia erau cu mare frică de Allah, foarte modești.
S-a relatat despre Umar ibn Al Khattab că zăcea întins în agonia morții după ce fusese înjunghiat în spate de un sclav , și a spus :
Ia această pernă de sub capul meu, și lasă-mi capul pe nisip, poate că Allah mă va ierta!”


-va urma- inshaAllah