c

Etichete

religie (1)

miercuri, 12 mai 2010

BOLILE INIMII


Bolile inimii

Am privit la câteva situații în care limbile noastre ne pot trăda, și cum aceste boli verbale pot fi tratate. Dar limba nu poate fi mai mult decât un interpret a celor ce zac în inimă; până la urmă inima este factorul cel mai important într-un eventual destin al fiecărei ființe omenești, conducându-ne spre Paradis sau Foc. În Surat Ash-Shu'ra, când Allah le vorbește oamenilor despre Paradis, spune: ”Afară de acela care vine la Allah cu inima curată!„ (Traducerea sensurilor Coranului Cel Sfânt, 26: 89)

Există un faimos hadith în care Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, ne-a vorbit despre inimă foarte clar:
„Este o bucată de carne în corp, care dacă este curată, întregul trup este curat, și dacă este coruptă, întregul trup este corupt: aceasta este inima.”
(Riyad As Salihin, nr. 588)

Prin urmare este clar că sănătatea inimii (sănătatea spirituală) este de o importanță supremă pentru fiecare dintre noi, și este esențial ca noi să examinăm bolile majore ale inimii și felul cum pot fi tratate acestea. În acest capitol vom vorbi despre furie, invidie, zgârcenie, ipocrizie, iubirea de putere și aroganța.

Furia

Un minim nivel de furie este un atribut necesar pentru fiecare ființă umană pentru activarea protecției față de sine și față de ceea ce îi aparține. Furia trebuie să fie moderată chiar și în asemenea momente, și nu trebuie să fie excesivă, pentru a nu avea urmări grave. Furia moderată se referă la situațiile când aceasta este absolut ”necesară” sau legată de religie. Această moderație a furiei se face prin eliminarea din inimă a dragostei față de lucrurile inutile (care nu ne aduc nici un folos pentru Lumea de Apoi). Trebuie să fim mereu conștienți că orice se întâmplă, se întâmplă cu voia Lui Allah. Să presupunem , de exemplu, că îți dorești foarte mult o slujbă la care nu ești acceptat; ești furios și supărat că nu ți-ai putut împlini visul. Aceasta a fost voia Lui Allah , și este total lipsit de sens sau logică să încerci să te impui voinței Lui Allah Subhana wa Ta Ala. Potrivit numeroaselor hadithuri relatate de At-Tirmidhi și Al Bayhaqi, Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, a spus că atunci când un musulman se înfurie și este în picioare, să se așeze; dacă este așezat , să se întindă; dacă este întins să se ducă să facă abluțiune sau îmbăiere. Acestea pentru că atunci când ne înfuriem, avem tendința să ne mișcăm mai mult (să ne agităm). Dacă ne așezăm, avem tendința să ne ridicăm. Acționând contrar acestei tendințe vom reuși să ne stăpânim sau să ne controlăm furia.


Allah spune: ” Și grăbiți-vă spre iertarea Domnului vostru și spre Raiul cel întins cât cerurile și pământul, pregătit pentru cei evlavioși, /Care dau milostenii atât atunci când au parte de belșug, cât și atunci când sunt la necaz, care-și stăpânesc mânia și care iartă oamenilor, căci Allah îi iubește pe cei care împlinesc fapte bune.” (Traducerea sensurilor Coranului Cel Sfânt, 3:133, 134)

Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, a spus : ”Cel care înghite mânia când ar putea să și-o reverse va fi chemat la Allah Preaînaltul în fața tuturor în Ziua Judecății și va putea să aleagă orice fecioară cu ochii limpezi care îi va fi pe plac.” (Riyad As Salihin, nr. 47)


A venit la Profet , pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa,un om și l-a rugat să îl sfătuiască. El a spus : Nu te înfuria.” Și a repetat de câteva ori, spunând : ” Nu te înfuria.”(Riyad As Salihin, nr. 48)

S-a relatat că într-o zi , pe când Umar ibn Al Khattab, Allah să fie mulțumit de el, se plimba, a apărut în fața lui un om care era băut. Umar, Allah să fie mulțumit de el, a poruncit ca acesta să fie pedepsit (lovit) pentru că a băut. În timp ce era lovit, omul a început să îl insulte pe Umar. Auzind insultele, le-a spus oamenilor să se oprească din a-l lovi. Când a fost întrebat de ce, Umar a răspuns :
”Pentru că dacă v-aș porunci acum să îl loviți, ar fi din cauza furiei mele și nu pentru Cauza Lui Allah, și deci l-aș pedepsi excesiv. ”

A fost de asemenea relatat că pe când Ali ibn Abi Talib, vărul Profetului, Allah să fie mulțumit de el, și soțul fiicei sale Fatima, luptau într-o bătălie, și Ali era pe punctul de a-l lovi cu sabia pe unul din necredincioși, acesta l-a scuipat în față. Atunci Ali a lăsat jos sabia și nu l-a mai lovit. Când a fost întrebat despre reacția sa, a spus :
” Dacă l-aș omorî acum, ar fi pentru faptul că m-a scuipat , și nu ar mai fi pentru Cauza Lui Allah (deci ar fi pentru răzbunarea personală și nu pentru Allah).

Dacă ne întoarcem la versetul din Surat Al Imran care spune : ” Și grăbiți-vă spre iertarea Domnului vostru și spre Raiul cel întins cât cerurile și pământul, pregătit pentru cei evlavioși, /Care dau milostenii atât atunci când au parte de belșug, cât și atunci când sunt la necaz, care-și stăpânesc mânia și care iartă oamenilor, căci Allah îi iubește pe cei care împlinesc fapte bune.” (Traducerea sensurilor Coranului Cel Sfânt, 3:133, 134), observăm cât de imensă este răsplata înghițirii mâniei și iertarea celor care te-au supărat:
o Grădină de mărimea cerurilor și a pământului.

Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa , a spus : ”Averea nu se împuținează dacă se dă milostenie din ea. Allah sporește renumele celui care iartă și pe cel care slujește pe altul ca să împlinească voia Lui Allah, Allah îl înalță în rang.”(
Riyad As Salihin, nr. 556)

S-a relatat de asemenea că Ali ibn Abi Talib, Allah să fie mulțumit de el, a poruncit unei sclave să îi aducă apă caldă pentru spălat. Aceasta i-a adus apă foarte fierbinte și când a vărsat-o peste mâinile lui l-a ars cumplit. Observând că Ali s-a înfuriat peste măsură, sclava i-a spus : ”O, stăpân al credincioșilor, amintește-ți de versetul din Quran care vorbește despre cei care își stăpânesc furia”, și el i-a spus : ” Te iert.”. Ea a continuat : „ Allah îi iubește pe cei făcători de bine.” El a răspuns: ”Poți pleca, de acum nu mai ești sclavă. Ești liberă.”


S-a relatat că pe când Abu Bakr , Allah să fie mulțumit de el, era pe cale să refuze să mai ajute cu pomană pe una din rudele sale care îl calomniase și îl defăimase cu zvonuri malițioase despre fiica sa Aisha, Allah să fie mulțumit de ea, următorul verset i-a fost revelat Profetului, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, : ” Să nu jure cei înzestrați cu belșug și cu bogăție dintre voi, că ei nu vor mai da [nimic] rudelor, sărmanilor și celor care purced pe calea Lui Allah! Ci să ierte și să miluiască. Oare nu voiți voi ca Allah să vă ierte vouă? Iar Allah este Iertător, Îndurător.” (Traducerea sensurilor Sfântului Coran, 24:22)


Când Abu Bakr , Allah să fie mulțumit de el, a auzit acest verset a lăcrimat și a spus, ”Binențeles că mi-aș dori ca Allah să îmi ierte”, și a continuat să își ajute ruda respectivă.
Învățăm din acest verset că nu trebuie să lăsăm mânia să ne împiedice să dăm ajutor celor ce li se cuvine de drept sau celor cărora obișnuiam să le dăm. O faptă mai răsplătită ar fi să le dăm lor mai mult decât li se cuvine, chiar dacă aceștia ne-au adus nouă supărări, pagube.

S-a relatat că Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, ședea împreună cu Abu Bakr, Allah să fie mulțumit de el, când s-a ivit un om ce a început să îl insulte pe Abu Bakr. Abu Bakr a tăcut până când și-a pierdut răbdarea și a început să îi răspundă pe măsură. În acel moment, Profetul, pacea și binecuvântarea fie asupra sa, a părăsit acel loc. Abu Bakr, Allah să fie mulțumit de el, i-a spus Profetului, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa: ” O, Mesager al Lui Allah! El m-a insultat și tu ai tăcut, dar când i-am răspuns, tu ai plecat.” Profetul, pacea și binecuvântarea Lui Allah fie asupra sa, i-a răspuns : Abu Bakr, atâta timp cât tu ai tăcut, îngerii au răspuns pentru tine, dar când ai început să răspunzi omului îngerii au plecat și a venit Shaytan. Nu o să stau în același loc cu Shaytan. ”